Jäljet – kohtauksia särkymisestä on vahvatunnelmainen episodinäytelmä, joka pureutuu ihmissuhteissa tapahtuvaan kaltoinkohteluun. Teos käsittelee narsismia todellisten kokemustarinoiden pohjalta hyödyntäen muun muassa mustaa komediaa ja fyysisen teatterin elementtejä.
Käsikirjoittaja-ohjaaja Saija Viljanen on näytelmän käsikirjoitusta ja taustatyötä varten haastatellut kymmeniä narsismin uhreja.
Näytelmän asiantuntijakonsulttina toimii kirjailija, psykiatrinen sairaanhoitaja Jenni Kiviniemi, joka on tunnettu mm. Hyvästit narsistille – Tervetuloa oma elämä -teoksestaan.
Syksyllä 2026 vaikuttavista esityksistään tunnettu teatteri Etunäyttämö tuo Nokian kirjasto- ja kulttuuritalo Virran Hiomo-saliin ajankohtaisen teoksen, joka tarjoaa samaistumispintoja ja ajateltavaa.
Jäljet – kohtauksia särkymisestä käsittelee vaikeita aiheita turvallisesti teatteritaiteen keinoin. Emme suosittele näytelmää alle 16-vuotiaille tai vaikeasti traumatisoituneille, sillä osa kohtauksista saattaa järkyttää katsojia.
Lippuja myynnissä Nokian messuilla 23.-24.5.2026! Tule tapaamaan meitä messuosastollamme Nokian Agco Power areenalla ja lunasta lippusi jo etukäteen messutarjouksella!
Liput norm. 32€ / 28€ / 22€
Esitykset Nokian kulttuuri- ja kirjastotalo Virran Hiomo-salissa
Ensi-ilta La 31.10. klo 15:00
Ke 4.11. klo 18:30
To 12.11. klo 18:30
La 14.11. klo 15:00
Su 15.11. klo 15:00
Ke 18.11. klo 18:30
Su 22.11. klo 15:00
La 28.11. klo 15:00
Su 29.11. klo 15:00
Ke 2.12. klo 18:30
La 5.12. klo 14:00
Ke 9.12. klo 18:30
To 10.12. klo 18:30
La 12.12. klo 15:00
